Ynnor / Några Extra Mil

Alla inlägg under april 2012

Av Ronny Jonsson - 29 april 2012 18:21

Dagens bravader blev till Nordpolen i Vara och tillbaka och det kändes kan jag lova, så de blev nytt rekord för mig i längd på cykeln 23mil =D .Vi var 7ppl (SCK) som startade klockan 8.00 imorse och mötte upp 1 från Vårgårda CK i Alingsås, därifrån en liten omväg till Vara, väl framme så mötte vi upp 2 till från Vårgåda CK. På hemvägen fick 2ppl bryta, så vi andra trampade vidare och hem var de mycket fin medvind så de gick fort även om man var sliten. Dock lite mulet vid start men blev strålande sol senare riktigt gött.


Jag hoppas att inte Vättern blir lika tuff som dagens utmaning var riktigt mycket backar idag och vind. Dock är dagsformen en jobbig sak som man måste tänka på.


Rundan dock fattas ca 3mil för jag glömde starta gpsen   



  Frukost

    På cafet och jag som precis ätit köttbulle macka (ganska sliten)

     Avfärd hem

Av Ronny Jonsson - 27 april 2012 21:20

Var inte alls tanken att jag skulle cykla idag, men de som var planerat för dagen blev inställt. Läste på klubb forumet att Begnt och Richard skulle ut och köra backe, så det var bara att leta fram kläderna slänga på sig dem och ut på cykeln. Kände av träningen från spinningsalen igår men de var bara att kämpa på när vi väl kom fram till backen. Blev 9 rundor upp och ner i olika tempon. Imorgon blir det vilodag från cykling för mig, dock på söndag blir de långtur om vädret är bra.


Dagens Runda:

5.6mil

2h17min

GPS rundan 



Kollade lite på cykla.se såg då att jag cyklat ca: 130mil iår då är inte mina 2 obligatoriska spinningpass i veckan med. Så det känns riktigt gött med de milen i bena redan. De skall bli betydligt mer mil innan trainer hjulet åker på igen ;) 




Av Ronny Jonsson - 26 april 2012 18:34

Känns som de var evighetersen jag cyklade dock var de i måndags, känns som regnet eller någon med högre makt inte vill att jag skall cykla, har dock kört mina spinningpass tisdag och idag, tog i som bara den idag, svetten bara rann och det var längesedan svänghjulet var så varmt. Hoppas på mycket cykling i helgen.


Fick även reda på idag att Gainomax gillade min ansökan så nu är jag med i deras team till 28/6 hoppas vi skall få ett bra samarbete, känns riktigt kul.

Av Ronny Jonsson - 23 april 2012 21:21

Planen för dagens pass var att slå rekordet till Bollebygd och tillbaka, eller iallfall hålla 33km/h, alla som var med kämpade på som bara den idag och de kändes riktigt bra även om de kändes som jag personligen skulle velat ha längre uppvärming. Men vi var 7ppl som kämpade på bra och växlade hyfsat bra tycket jag ändå, även att jag var nära på att köra in i däcket på den framför några ggr. Låg på mjölksyre tröskeln hela resan idag kämpade på som en gnu och de kändes i slutet. Dock så kom resultatet när vi kom hem igen och de blev enligt min mätare 35,7km/h.


Dagens runda

7,5mil

31km/h

2h25min


Gps Rundan

Bollebygd 23/4

Av Ronny Jonsson - 21 april 2012 17:31

Blev ett härligt men jobbigt pass idag hjärtat fick jobba 102%. Blev varvbana i Stenkullen 1 varv är ca 2.8km bästa varvet blev 4min57sek 33.9km/h Känns riktigt härligt nu och se tider och resultat på dagens prestation. Körde samma runda förra året, dock var de min första tur med SCK och cykling i grupp, utväcklingen har gått framåt . Skall även innan året är slut komma 1a på Lexbyspurten är ett av mina mål för iår, har dock en rival i klubben Richard som e vass på spurter. Nu skall de bli gött med lite mat och en dusch på detta.


Dagens Runda

Ca 7mil

2h30min

Halvklart ca 12grader

5ppl från SCK alla jobbade till max idag.


Dagens Runda GPSén

Stenkullen Varvbana

Av Ronny Jonsson - 19 april 2012 18:19

Känns som det var längesedan jag var ute på cykeln ändå var de bara i måndags, dock så har jag spunnit tisdag och idag. Tänkte cykla idag igen efter spinningen men så kom det en skur och blötte ner marken och är inte så sugen på att cykla när de skvätter i ansiktet, så de fick bli att ta i hårdare på spinningen. Hopps på bättre väder imorgon och helgen.

Av Ronny Jonsson - 16 april 2012 21:30

Blev en resa till Bollebygd och tillbaka idag i kylan, började på 6grader avslutade i 2grader ingen hit frös som satan i slutet. Vi var 5ppl från SCK och trampade på riktigt bra, från Shell och tillbaka blev de ett snitt på drygt 32km/h.


Nu skall de bli en varm dusch och en gainer/proteindrink med lite extra glutamin för att återställa kroppen blir ju spinning imorgon måste vara någolunda i form för de.


Rundan




Uppvärming

     

(Bildrättigheter: Charles Wallin)

Av Ronny Jonsson - 15 april 2012 13:05

Vaknade av mig själv 05.50 kände mig som en klubbad säl, och visste att jag är tvungen att gå upp nu för att äta.

Kände att jag behövde äta gröt men var inte de minsta sugen på gröt, så de blev en hönökaka med honung och ett stort glas Oboy. Sedan iväg på cykeln 7,40 för att åka till mötesplattsen kommer typ 200m och känner att jag har glömt något funderar en stund och känner att det är hjälmen som saknas, så hem igen och hämta den och iväg. Kände redan vid första backen vad seg i bena jag är, detta kommer bli en seg runda och så är jag trött på de. Kände mig inte alls på humör för att cykla men tänkte de borde ge sig, dock tog det 6mil och en fika innan humöret och solen tittade fram. 

Efter det gick allt betydligt lättare. Blev 11ppl kändes fint, och vi var inte ensamma att cykla i klunga idag var massa folk ute, härligt och se.


Fick även provat mina nya glasögon Shimano Equinox satt skönt och riktigt skönt med fotokromatiskt glas.


Dagens Runda GPS 


Fika: Naturum Fjärås Bräcka

   







Presentation


Ronny Jonsson


Länkar

Senaste inläggen

Planerade Lopp 2013

Göteborgsklassikern (Bonus)

Hisingenrunt 50km(Cykling)

Göteborgssimmet 1km (Simm)

Finalloppet 10km (Löpning)

 

Cykellopp:

Dalslandsrundan       116km

MedioFondo             84km

Nationaldagsloppet   100km

Avklarade Lopp 2012

 

3h33min  Dalslandsrundan  116 km
3h14min Nationaldagsloppet 100 km
9h31min Vätternrundan 300 km
1h24min Tjörnrundan 50 km
2h27min MedioFondo  84 km
3h02min Mjörn Runt 100 km

 

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards