Ynnor / Några Extra Mil

Alla inlägg under november 2012

Av Ronny Jonsson - 26 november 2012 21:24

Åkte iväg till föreläsning om träning och lite info om 2013 års motionslopp. Cykelklubben hade fixat det och var runt 30ppl som satt och lyssna och frågade massa. Var intressant och man inser att man tränar förlite.

Skall göra lite små ändringar i mina pass och prova och se om förändringar blir till det bättre eller sämre.


     

Av Ronny Jonsson - 25 november 2012 17:11

Idag blev det 90minuter intervall träning med Marie, magen krånglade åt troligen förnära träningen, och blev helt slut efter första tabataintervallen allt efter det var riktigt tufft hade lätt på men de kändes och ökade man motståndet lite så dog jag helt. Så vi nöjde oss med 90min.


Körde även lite trainer i Fredags och de kändes i rumpknölarna idag, min cykelsadel är faan inte skön att sitta på.

Blev 45min intervaller på trainern.


Av Ronny Jonsson - 22 november 2012 21:28

Inte hänt så mycket tränat på som vanligt för att hålla formen kommer troligen att trappa upp snart för att öka och kunna prestera bättre nästa år.


I söndag hade vi träningens dag på friskis många nya personer och även gamla som provade på olika aktiviteter, fick hjälpa många med inställningarna av spinningcyklarna m.m var riktigt sköj. Har även haft fullt på mina ordinarie spinningpass oxå känns även de kalas.


Igår Onsdag var jag och några till och lyssnade på en person från cykelresor.com om en resa till Frankrike och titta på tour de france, och de såg riktigt skoj ut och vilka fina backar de bjöd på i alperna som e målet med resan. Tyvärr för min del så kostade de lite förmycket för min del just nu. I resan så var det cykling 4dagar och titta på Touren 2dagar. 

Bussresan på 20h lockade inte så mycket. Men tror det blir en upplevelse för livet att åka på något sådant. 

Av Ronny Jonsson - 13 november 2012 20:45

Hade ledaruppföljning idag på spinningen och passet var fullt änen gång, kalas kändes det. Och efter passet kändes fortfarande kalas, fick i stort sätt bara beröm på uppbyggnad av passet, musik, ledarskap. Så vad säger man? Är man bäst så är man. HA HA


  

Av Ronny Jonsson - 12 november 2012 20:49

Nu på söndag är det Träningens dag på Friskis i Partille, har du inget för dig och bor skapligt nära tveka inte kom gärna förbi börjar 15.30, passen drar igång 16.00 och håller på till 19.00, halvtimmes pass helt gratis. Prova ett pass eller flera är upp till dig.


http://www.jympa.nu/(S(xgy10ung3vyege45ol4qivbf))/Forms/Public/document.fil?oid=A6D0DD7F-C05C-428C-8E84-B346BDC0FCB8

Av Ronny Jonsson - 12 november 2012 20:41

Sådär då har jag anmält mig till nästa års Göteborgsklassiker kommer bli en upplevelse, kan redan nu säga att jag aldrig har simmat längre än 200m och det var i skolan (mellanstadiet) typ 20 årsedan så hur det skall gå skall bli riktigt kul att se, har inte direkt simmat efter de mer än plaskat runt på sommrarna. 


Cyklingen är min starka sida så 5mil kommer inte vara några problem får bli den som jag får kapa tiden på. 


Löpningen hoppas jag skall gå ok, vet att jag har kapasiteten att springa fort. Men svagheten där är att bena skall klara av de utan att skadas. Förra året gick de bra några månader sedan sa benhinnor och höften ifrån.

Av Ronny Jonsson - 4 november 2012 11:42

Blev ett kortare pullspass med Stefano idag, jag har träningsvärk från torsdagens gym och Stefano hade träningsvärk från Löpning i fredags, så vi valde att köra lite kortare istället. Men för min del så var de jobbigt som bara ändå, det var inte direkt någon walk in the park för det.


 

Av Ronny Jonsson - 1 november 2012 18:38

http://cyclesport.se/?page=news&newsid=15902

http://balanserabloggen.blogspot.se/2012/11/goteborgsgirot.html


Hörde jag på radion idag, sträckningen ser kul ut, men behöver Göteborg mer cykellopp?

Presentation


Ronny Jonsson


Länkar

Senaste inläggen

Planerade Lopp 2013

Göteborgsklassikern (Bonus)

Hisingenrunt 50km(Cykling)

Göteborgssimmet 1km (Simm)

Finalloppet 10km (Löpning)

 

Cykellopp:

Dalslandsrundan       116km

MedioFondo             84km

Nationaldagsloppet   100km

Avklarade Lopp 2012

 

3h33min  Dalslandsrundan  116 km
3h14min Nationaldagsloppet 100 km
9h31min Vätternrundan 300 km
1h24min Tjörnrundan 50 km
2h27min MedioFondo  84 km
3h02min Mjörn Runt 100 km

 

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards