Ynnor / Några Extra Mil

Alla inlägg under augusti 2012

Av Ronny Jonsson - 31 augusti 2012 21:06

Satt hemma i lugnans ro efter att ha ätit kebabtallrik till lunch, såg att Richard ville ut och cykla backe, frågade min underbara sambo om jag oxå fick cykla och det fick jag. Så de var på med kläderna och klockan var mycket så de fick bli bilen bort till Landvetter. Blev 4ppl som körde backintervaller, kände redan första gången vi körde upp för backen att jag inte skulle ätit kebab. Den satt i halsen varje gång vi åkte upp för backen och mjölksyra i bena. Avslutade med Hultebacken riktigt hemsk backe. Känns ändå gött nu efter cykelturen. 



Av Ronny Jonsson - 27 augusti 2012 21:41

Idag efter en seg dag kände jag, faan jag tar mig en cykeltur idag även att kroppen har känningar och trött från gårdagens lopp i Fjärås. Lag tempo Bollebygd rekordet skulle slås, många nya ansikten med på passet idag och många av dem var riktigt åkstarka. Jag och 2 till åkte av lite innan Rävlanda plockade upp Peter innan Bollebygd, hjälptes åt in till mål. Min rygg var helt slut och bena hade ingen kräm, och de värsta var att medeltemperaturen var på 14grader, när vi kom i mål i Landvetter igen var den nere på 12 och väl hemma 11grader. Frös som bara den, fingrarna och tårna kände jag inte av, och så är det mörkt när man kommer hem oxå. Så snart är vintern här. Får börja cykla på helgerna vid bra väder, innan det blir dax för trainern.


Rekordet blev för första klungan 39,9km/h, vi som kom in efter hade 36,1km/h



Av Ronny Jonsson - 26 augusti 2012 17:58

Vakanade av mig själv idag klockan 07.00 tittar ut pissväder jag skiter i att köra Medio Fondo idag. Klockan ringer 08.00 Tittar ut Solen lyser och de börjar torka upp. Får lite halvpanik och bestämmer mig för att köra slänger i mig shake, jordnötssmör och carboloader. Packa väskan fort och hoppas på att jag inte glömmer något. När jag närmar mig Kungsbacka så öppnar himlen sig och de spöregnar, funderar på om jag skall vända eller ej. Men jag väljer att köra. Får mer panik när jag kommer dig när jag hör att starten är om 30min och e bara halv ombytt och inte slängt i mig extra energi, bara kastar på mig allt och i med energi. Fick bli en snabbuppvärming valde att köra kortabyxor, jersey, armvärmare och de var kanon lite kallt den första kilometern. Regnet bara fortsatte att ösa ner. Knö sig fram till start så man inte kommer förlångt bak i ledet när de börjar gå undan. Fick jobba hårt fram till Sätila för att hänga med det gick undan, och vid backarna upp efter Sätila så sa Peter att han var trött och inte orkade hänga med i deras tempo, så jag fick överväga att försöka hänga med så gott det går och ev få cykla själv eller köra med Peter. Valde de sistnämnda, vi blev en grupp på 6ppl som höll nästan ihop in i mål. Solen tittade fram oxå efter halva loppet och de torkade upp och blev varmt.


Slutade på 2h27min 9e platts av 61 ppl så placeringsmässigt är jag nöjd hade hoppats på lite bättre tid men det regnade ju så man vågade inte lika mycket.




Av Ronny Jonsson - 25 augusti 2012 11:12

Blev deltagar rekord iår på hela 19 cyklister riktigt kul. (många nya som har kommit med i klubben) Vi skulle kört Stenkullen race varvbana men när vi kom dit så var det vägarbeten så vi fick improvisera. Det blev som vanligt en spurt vid Lexby fast denna gången var man nära att klippa till första plattsen med en halv meter eller så.


Lekte lite med mobilen på väghem vid aspen:



Av Ronny Jonsson - 20 augusti 2012 18:31

Idag har varit riktigt seg dag, skulle gått och lagt mig och sovit igår när jag var trött, dum som man är sitter jag uppe och skall bara se en film innan jag skall sova, så det blev ingen cykling idag även om jag ville. Så jag provade mitt nya mekarställ till cykeln och de funkade kalas. Passade på att tvätta cykeln oxå så den ser finare ut nu till helgen inför Medio Fondo. 


 

(Innan Tvätt)






Av Ronny Jonsson - 19 augusti 2012 19:54

Idag tog vi oss ner till Fjärås för att känna på banan inför nästa vecka, kändes ganska bra idag men visst finns det backar som folk kommer dra iväg i för att skaka av sig oss som inte riktigt hänger med. Men de skall bli en utmaning, så nu vet jag sträckan nu skall vi bara köra samma sträcka igen fast snabbare.




 Bilder:

                 



Av Ronny Jonsson - 12 augusti 2012 17:52

Idag var det strålande sol så man kunde ju inte motstå att ta en tur på cykeln, var ett lugnt återhämtningspass var tanken från gårdagens Tjörnrunda. Men kände mig otroligt bra i bena idag, slutade med att de blev en runda med fart i ändå för alla kände sig skapligt bra idag ändå. Jag hade betydligt piggare ben idag än jag hade igår. Kanske återhämtade mig bra igår med mat m.m Skulle hängt med klubben till Vårgårda och provat velofondo rundan med Vårgårda CK som hade Bliz Eyeware med sig för att göra reklamfilm. Men kände att jag inte var så sugen på att gå upp tidigt idag igen. Så dagens tur var riktigt fin startade mitt på dagen lite över 7mil blev 4ppl, Jag, Begnt, Peter, Charles. Fick även en fripassagerare med en liten stund som jobbade själv i sadeln.


Något jag känner att jag skulle behöva träna på är ryck från klungan (spurt) och även backe. De tar död på mig efter några sådana så hänger inte jag med längre. 



Strålande sol och 25grader kan inte bli bättre när man e ledig.  


Av Ronny Jonsson - 11 augusti 2012 13:02

Idag var det stårlande sol och så skulle man gå upp innan tuppen. Peter hämtade mig 6,45 så åkte vi ut till Skärhamn (Tjörn) för att cykla tjörnrunt. Hade som mål inte över 1h30min men siktade på 1h20min. Riktigt rörigt i början mycket mötande trarik m.m Tyvärr så hade jag förmycket mjölksyra i kroppen för att orka hänga på täten så jag fick släppa och hitta en grupp som passade mig mer. Körde fel i en rondell så jag fick lite halvpanik för att jaga i kapp klungan jag precis hade fångat upp så där försvann det en hel del krafter, men kom i kapp dem igen och lyckades liggakvar i klungan helavägen in i mål. Kom in på 1h24min så jag e nöjd, visst hade de varit roligare å kommit in under 1h20min. 


Blev några från klubben

Jag, Begnt, Peter, Stefano, Dan, Jörgen, Anders. Och alla fick olika tider   



           


Presentation


Ronny Jonsson


Länkar

Senaste inläggen

Planerade Lopp 2013

Göteborgsklassikern (Bonus)

Hisingenrunt 50km(Cykling)

Göteborgssimmet 1km (Simm)

Finalloppet 10km (Löpning)

 

Cykellopp:

Dalslandsrundan       116km

MedioFondo             84km

Nationaldagsloppet   100km

Avklarade Lopp 2012

 

3h33min  Dalslandsrundan  116 km
3h14min Nationaldagsloppet 100 km
9h31min Vätternrundan 300 km
1h24min Tjörnrundan 50 km
2h27min MedioFondo  84 km
3h02min Mjörn Runt 100 km

 

Arkiv

RSS


Skapa flashcards