Ynnor / Några Extra Mil

Alla inlägg under december 2012

Av Ronny Jonsson - 26 december 2012 17:11

Gick upp till gymmet i tron på att kunna träna bort lite julmat, började bra men det slog om ganska fort och gick över till trötthet och även spyfärdig. Höll säkert på 30-40 min bara och efter passet fick jag sätta mig ner och vila, påvägen hem kändes det som jag skulle spy men de gick bra. Nu känner jag mig bra igen. Vet inte om det var all magträning och förlite vila mellan alla övningar. 

Av Ronny Jonsson - 26 december 2012 17:03

Nu är det jul vinter och kallt och jag har nya saker till min kära cykel men kan jag använda dem? Nä så nu får våren komma. Nya hjul till cykeln är första saken, skall bara fixa snygga däck oxå. En ny kassett blev det oxå så nu går jag från 13-16 till 11-25 så nu skall farten upp. 

  

 







Sedan är en annan liten rolig sak inget som förbättrar cyklingen men roligare vid sidan av är en Gopro Hero 2 så nu skall det filmas, och alla idiot bilister där ute sköt er så ni inte kommer med på film och youtube.

 



Av Ronny Jonsson - 18 december 2012 19:23

Julen närmar sig med stormsteg och även ett nytt år, som vanligt är det tokmycket att göra på jobbet och övertid. Precis sådan julstämning det skall vara. Kroppen tar mycket stryk av det pågrund av att jag inte kan sova som jag borde. Inte haft så mycket att skriva om häller. Tränat 2ggr i veckan ett långt pass och ett kort, skall försöka trappa upp direkt efter nyår och bygga upp en bra grund inför säsongen.

Av Ronny Jonsson - 5 december 2012 21:08

Nu finns namnet med i listan och Hisingenrunt hägrar om några månader. Så det är bara att sätta fokus på att öka kraften i cyklingen för att det skall gå undan, sedan är de ju bara de där smågrejorna kvar som att lära sig simma och springa, men har ju 3månade på mig att lära mig det efter Hisingen.

Av Ronny Jonsson - 4 december 2012 19:36

Passade på att prova köra ett maxtest på en av spinningcyklarna vi har lånat när man kan se watt. Körde samma upplägg som jag gjorde hos Aktivitus men utan stick i fingret. Ville jämföra kraften och även pulsen. Till min förvåning så ligger min maxpuls kvar som den gjorde i våras på 186 eller då låg den på 187. Men som sagt pulsen kan diffa väldigt mycket från dag till dag.


Om man skall jämföra så i våras låg jag på nästan på samma resultat förutom att jag orkade lite till ivåras orkade inte bena trampa runt efter någon min på 320W och idag kom jag precis upp på 360W ca 20-30sek sedan var de kört. Så det var riktigt positivt.


Bärjade på 80W ökade 40W varje 3min.

 

Av Ronny Jonsson - 2 december 2012 12:21

Körde spinning med Marie och Klaes, och så provade jag och Klaes de nya cyklarna på Friskis som vi har fått låna, min åsikt var mycket positiv till dem, man kan hålla och variera sina händer och även en display, som visar watt, tid, längd, även puls men vet inte om garmin pulsband funkar med den. De kändes även robusta och svänghjulet bak så man inte kan svetta ner hjulet. Om jag skulle klaga något på cykeln så skulle det vara sadeln, en viss kroppsdel dog mycket fort så jag fick stå ganska mycket för att få blodet att strömma. 


Till själva passet så tänkte jag skulle leka lite med mätaren och lite puls och känn på TOM mage.

Första timmen körde jag på 200-220w och skulle jag säga skalan så låg de på 17-18 borg. Men efter en timme så kände jag mig inte alls lika pigg och alert orkade inte köra vidare på den kraften.

180-210 fick jag sänka till i runt 30min sedan fick jag sänka ytterligare lite, kände att jag hade velat äta och få mer energi. 


 

Presentation


Ronny Jonsson


Länkar

Senaste inläggen

Planerade Lopp 2013

Göteborgsklassikern (Bonus)

Hisingenrunt 50km(Cykling)

Göteborgssimmet 1km (Simm)

Finalloppet 10km (Löpning)

 

Cykellopp:

Dalslandsrundan       116km

MedioFondo             84km

Nationaldagsloppet   100km

Avklarade Lopp 2012

 

3h33min  Dalslandsrundan  116 km
3h14min Nationaldagsloppet 100 km
9h31min Vätternrundan 300 km
1h24min Tjörnrundan 50 km
2h27min MedioFondo  84 km
3h02min Mjörn Runt 100 km

 

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards