Ynnor / Några Extra Mil

Alla inlägg under juli 2012

Av Ronny Jonsson - 30 juli 2012 20:14

Satt igår och gjorde upp en rutt i garminconnect som jag skulle cykla idag, satte mig på cykeln och kände av gårdagens löprunda i bena redan från start. Kroppen var pigg men bena var sega, Började cykla och kände av vinden med en gång men i början hade jag medvind så de var skönt. Men när jag kom 2mil så blev de grusväg som jag inte hade en aning om, tänkte de går la över fort acc så fel jag hade. Tror de var grusväg 1mil sedan kom jag in på rätt väg som jag hade tänkt mig, cyklade på och såg det blev mörkare å mörkare på himlen och började droppa så jag vände och cyklade tillbaka men tog en väg som jag kände till. Cyklade förbi någon bilist som inte vet hur man körbil, låg i diket uppåner och brandkår, polis, ambulans var där, ingen aning hur de mådde som hade kört bilen. Hem därifrån blev en blåsig tur men tog i så de skulle ge extra träning även att bena var trötta. 


Härlig runda, givande vet jag inte. Lärde mig iallfall att man inte skall lita fullt ut på garminconnect   




 

Av Ronny Jonsson - 29 juli 2012 19:43

Slängde på mig löparskorna och tog mig en kort löprunda och det var mycket jobbigt, har inte använt mina löparskor sedan midnattsloppet 2011. Blev ca 4.5km och de var riktigt jobbigt. Fick tyvärr känningar i höften har även lite känningar där när jag cyklar, vet inte vad det kan bero på när de gäller cyklingen. Kanske tänjer förlite i höftböjen.

Slarvade med uppvärmningen idag tyvärr, blir lätt så när jag skall träna själv.



Av Ronny Jonsson - 26 juli 2012 22:03

Blev en sväng ikväll på cykeln lite efter arbete i stugan. Riktigt skön kväll svag vind. Tänkte jag skulle prova att köra Tempo igen. Kändes kanon idag gick fort, men i slutet av rundan så blev det bara samma tid som förra gången. 


Förbättrade mina tider i backarna och spurten.

Av Ronny Jonsson - 22 juli 2012 15:39

Idag stack jag ut efter en snabb frukost till Brandstationen i Strömstad för att möta upp Patrik & Micke, vi skulle köra runt Aspedammen, jag fick en uppvärmning till brandstationen på 17km. Kände nästan med en gång att de skulle bli segt, hade inte något krut i bena. Försökte få igång bena men de ville verkligen inte idag. Stannade och tog en snabbfika (gel) på en höjd vid sundet fin utsikt. Hade bara vatten och sportdryck med mig men fick en gel av Micke för att se om jag skulle få igång bena men de hjälpte inte. När vi svängde av från 22an mot Aspedammen så kom en fin backe på 4km uppför den kändes i kroppen. Började som alltid blåsa mer och mer tyvärr var riktigt jobbig motvind i slutet, men kändes riktigt skönt när man kom över till Svenska gränsen igen och visste att nu är det bara några mil kvar. Tog en annan väg hem så vi skildes åt nästan vid skee kyrka. Där ifrån kan jag säga att det var en ren och lång transport sträcka idag i motvind men riktigt skönt när man kom hem.

 

Micke och Patrik var riktigt starka synd att jag inte hade någon bra dag så man hade kunna leka lite mer i backarna. Patrik spurta upp i varje backe mycket starka lår. Stort tack till dem för en fin och givande runda.

 

Dagens Runda:

Halvklart

22C

10m/s (15m/s Vindbyar)

 

 


Liten Rast

   

Av Ronny Jonsson - 19 juli 2012 20:54

Blev lite sugen på att köra tempo oxå när SCK stack till Borås igår, så jag åkte ut på en sväng blåste lite mindre idag 3m/s, Tog en runda som liknar Bollebygds rundan, känns lite konstigt att köra utan pulsmätare så man få gå mer på känn. Men kände när jag var klar att jag hade kunnat ta i mer i slutet.


Härlig kväll förövrigt, hade förväntat mig att se mer cyklister här än jag har gjort. Lite tråkigt, Hade varit skoj och köra med flera personer och utvecklas, även lära känna andra cyklister.



Av Ronny Jonsson - 17 juli 2012 18:22

Idag gav jag mig ut på en cykeltur även att jag visste att det blåste endel och det skulle bli jobbigt. Satt igår med garminconnect för att ladda upp karta till cykeldatorn så jag hittar hur jag skulle köra. Började bra de första 2milen i Sverige när jag kom över till Norska gränsen så blev vägen så satans dålig, har inte kört på sämre bilväg, en grusväg hade varit bättre, kändes som cykeln skulle skaka sönder. Men efter någon mil eller så kom jag ut på en större väg och den var super fin. Riktigt fina vyer att titta på om man inte vill stirra sig blind på asvlten. När jag kommit ner från bergen så var det tråkig väg igen öppna ängar inget att se och motvinden började göra sig till känna. Vägen mellan Halden och Svinesundsbron kändes som en evighet. När jag äntligen hade kommit över till Svenska gränsen igen så var jag riktigt seg i ryggen och vattnet var slut blåste TOK motvind, kände nästan att jag ringer Annelie så får hon komma och hämta mig, men så kände man faan inte så långt kvar ändå även att vinden var riktigt tuff så skulle jag kämpa mig runt. Cyklade förbi massa cykel campare och andra cyklister, tror jag mötte 2st på LVG cyklar i Halden annars var det bara MTB. 


Summa idag:

Roligt, Varmt, Jobbigt, Blåsigt ca:10ms, Hade varit roligare med någon, Fin väg (halva resan)




Jag på Svinesundsbron (Norge i bakgrunden)

 


Av Ronny Jonsson - 12 juli 2012 20:50

Begav mig upp till sommarstugan med sambon igår, idag blev det första cykelturen för denna veckan och även första cyklingen i Strömstad. Var kalas väder men blåste tok, var riktigt skönt sålänge man körde med vinden, men när man körde mot vinden så kändes det som att köra in i mjuk sand. Blev en kort runda idag för att känna på det och även kolla runt lite, cykelvägarna ser bra ut här när man sitter i bilen men ack så fel jag hade när jag cyklade på cykelvägen, grus, skit, barn familjer m.m So no more cykelvägar när jag skall träna. Körde även fel och fick stanna och kolla mobilen efter hur jag skulle cykla för att köra rätt.


Har problem att föra över träningen till Garminconnect men funkar till strava.



Detta är cykel semester   

 

Av Ronny Jonsson - 8 juli 2012 14:32

Blev solo cykling idag,för att jag inte kände direkt att jag ville gå upp klockan 06.00 för att sätta mig på cykeln träna så tidigt på en söndag och på semestern. När klubben körde söder ut mot Varberg så passade jag på att köra delar av nationaldagsloppet men körde åt andra hållet. Började bra vindstilla och lite mulet men varmt lagom att träna i. Mötte massa cyklister längsvägen, många solo men även grupper den största gruppen var runt 20ppl, mötte även en cyklist i Hindås som jag sedan mötte igen i Jonsered så han hade tydligen oxå cyklat några mil. När jag kom ner för backarna lite mer än halvägs vid Näs så började de blåsa mer och mer och inte till min fördel, och solen kom fram mer och mer och de blev varmare, fick ta ett snabbt stopp lite innan Floda, var en kyrka där så det blev att fylla på flaskorna. Sedan bar det iväg igen mötte en cyklist från PCK innan Stenkullen så man var inte ensam från Partille där ute. Från Lerum fick jag kriga hårt mot vinden som slöa ner mig och sänkte min fart, samtidigt som man var lite sliten.


En annan sak som jag tänkte på när de gäller andra cyklister, det var väldigt många som inte har hjälm på sig, inte bara tjejer som är rädda om sin frisyr även män/gubbar, sedan finns de stolpskott som har hjälmen hängandes på styret. Varför tar man ens med sig hjälmen då för?



Presentation


Ronny Jonsson


Länkar

Senaste inläggen

Planerade Lopp 2013

Göteborgsklassikern (Bonus)

Hisingenrunt 50km(Cykling)

Göteborgssimmet 1km (Simm)

Finalloppet 10km (Löpning)

 

Cykellopp:

Dalslandsrundan       116km

MedioFondo             84km

Nationaldagsloppet   100km

Avklarade Lopp 2012

 

3h33min  Dalslandsrundan  116 km
3h14min Nationaldagsloppet 100 km
9h31min Vätternrundan 300 km
1h24min Tjörnrundan 50 km
2h27min MedioFondo  84 km
3h02min Mjörn Runt 100 km

 

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards