Ynnor / Några Extra Mil

Alla inlägg under april 2012

Av Ronny Jonsson - 12 april 2012 21:11

Började med mitt spinningpass idag fick bli min uppvärming.   


Efter spinningen var de bara och snabba sig hem och byta om och fram med cykeln och iväg, hann ner till startplatsen innan de hade hunnit iväg så de kändes gött. Blev bort mot Gråbo och tillbaka kände att jag saknade mat nu när man spurtade på i slutet, blev 2 st spurter i riktigt hög fart, gick över min mjölksyretröskel där så de sa stopp efter ett tag.

Vi blev 14 ppl från SCK riktigt kul hoppas på mer nästa gång, alla måste träna.


Dagens träning

Spinning 45-55min

Cykling 2h 15min (6mil)


Rundan GPS:

Gråbo och tillbaka

Av Ronny Jonsson - 11 april 2012 17:39

Har bytt däck på cykeln skall prova mig fram lite satte på 25mm bak och 23mm fram och lättare slangar fick ner vikten 20-30g per däck.   

Dock skall de bli intresant på både rullningen och komforten mot mina gammla däck. Kan lugnt säga att 25mm däcket var lättare att få på fälgen dock var de svårare att få på cykeln e lite tight tyvärr.



Flyttade tydligen denna vekas onsdagsträning till Tosdag pågrund av vädret så imorgon blir de spinningpass och hem snabbt och byta om ut på cykeln, så jag får se till att få i mig massa mat imorgon med all den träningen.

Av Ronny Jonsson - 8 april 2012 13:33

Känner av lite i nacken dock känns de i lårbaksida och sätesmuskeln idag från gårdagens äventyr hade velat cykla idag med, var så skönt när jag gick ut på altanen dock får de bli återhämtningsdag idag. Cykeln och kläderna blev så prickiga igår av allt möjligt eftervägen så man såg inte klok ut. Slängde in kläderna i tvätten igår och idag har jag tvättat av cykeln lite lätt så den ser betydligt bättre ut idag, skulle behöva vaxa m.m Men de får bli en annan dag. Körde även lite kedjetvätt och olja upp kedjan igen så den skall vara ren och fin. Det är inte någon ergonomisk tvättställning jag har när jag tvättar cykeln, borde vara lättare.   

Av Ronny Jonsson - 7 april 2012 18:39

De var inte någon varm runda idag fingrar och tår var typ kalla helatiden, värmen i fingrarna kom och gick helatiden. Vi valde nog fel väg upp för de var blankis på vissa ställen, så då var bara å köra superlångsamt, sedan vela vi runt i alingsås för att hitta alla personer så resan flöt inte direkt på tråkigt nog. De var jag, Richard, Marcus och Kari från Partille och mötte upp 2 ppl i alingsås. Vi skulle ha tagit oss helavägen till Vara men fick stanna och vända om i Sollebrunn efter en korv/mos tallrik.

Hem flöt de på betydligt bättre och snabbare, medvind och lite extra energi i kroppen. Så tillslut blev det 17,5mil får man la vara nöjd med. Solsken dock 3-6grader (och fartvinden på de)


GPS rundan


   

Av Ronny Jonsson - 7 april 2012 07:58

Sitter och precis stoppat i mig, 8DL (Gainer,protein, extra kolhydrater) och lite frukt. Kollar ut snö på gräset dock ser vägbarnan hyvsat torr ut så de blir en cykeltur idag runt 19mil Vara och tillbaka, så jag hoppas de går hyvsat långsamt idag så jag får timmarna i sadeln, vill veta hur de kommer att kännas att köra 10h runt vättern. De som kört vättern innan säger att de inte är specielt många backar så de skall la funka då. Skriver mer när vi kommit hem från vårt äventyr. 


 

Av Ronny Jonsson - 6 april 2012 08:56

Tittar ut och ser regnet öserner och 3grader. Förra året vid samma dag var jag och sprang runt stora och lilla delsjön och var ca: 20grader, lite skillnad.


Sitter även och funderar på vad jag skall stoppa i mig idag och även imorgon på cykeln, hur mycket energi behöver man och hur mycket behöver man bära med sig. Planen är att köra 9,5mil enkelväg och fika sedan hem igen. Hade lite problem med vättskan på Borås rundan, så större flaskor har jag skaffat mig. Hoppas de skall räcka.


Av Ronny Jonsson - 4 april 2012 20:27

Tänkte att jag skulle ut och cykla idag runt 17 tiden fick då se att klubben skulle ut nu efter sommartiden har börjat. Blev en runda runt Gråbo på dryga 5mil, lite kyligt i början och slutet men när solen låg på så var de nästan lite gött. Blev 8ppl tycker personligen vi borde bli fler e ju som sagt snart vättern och alla behöver vi träna på att köra i grupp.


GPSen:

Gråbo 4/4 

Av Ronny Jonsson - 2 april 2012 16:34

Första 12milaren med Sävedalens CK för iår. (Bilderna tagna av Peter B)

               

Presentation


Ronny Jonsson


Länkar

Senaste inläggen

Planerade Lopp 2013

Göteborgsklassikern (Bonus)

Hisingenrunt 50km(Cykling)

Göteborgssimmet 1km (Simm)

Finalloppet 10km (Löpning)

 

Cykellopp:

Dalslandsrundan       116km

MedioFondo             84km

Nationaldagsloppet   100km

Avklarade Lopp 2012

 

3h33min  Dalslandsrundan  116 km
3h14min Nationaldagsloppet 100 km
9h31min Vätternrundan 300 km
1h24min Tjörnrundan 50 km
2h27min MedioFondo  84 km
3h02min Mjörn Runt 100 km

 

Arkiv

RSS


Skapa flashcards