Ynnor / Några Extra Mil

Av Ronny Jonsson - 7 september 2012 21:11

Idag blev det jogging med Richard, något som jag inte alls hade planerat. Men det kändes betydligt bättre än jag trodde det skulle göra. Sprang på helt nya vägar som jag inte hade varit på innan, det är lite tråkigt för man vet inte alls vad som komma skall, så man kan inte avgöra hur fort man skall springa för att orka. Men det var mycket fina vägar, var dock kyligt i vinden.

Tidigare i veckan:

Måndag: Vilodag kändes skönt efter seg runda runt mjörn

Tisdag: Spinning mitt Baspass känns riktigt gött att köra igen

Onsdag: Flyget runan mycket blåst och garmin failade när jag skulle föra över. Hårt och Tufft

Torsdag: Massage, trodde de skulle göra tok ont men hade ganska mjuka muskler denna gången

Cykel säsongen lider mot sitt slut och känns skönt på ett sätt, och tråkigt på samma gång. Nu skall kroppen få spinna/gymma och kanske lite Core i några månader, Sedan drar jag igång mina trainerpass och långspinning.

Av Ronny Jonsson - 3 september 2012 17:14

Nu har jag äntligen fått tummen ur och skaffat mig en vindväst och den har ficka baktill som jag saknat på vissa modeller som jag kollat på. Så syns man oxå =D Tråkigt att cykelsesongen börjar ta slut, mörkret faller fortare och de blir kallare.

Av Ronny Jonsson - 2 september 2012 19:36

Klockan ringde 06.00 var helt säker på att jag skulle upp och gå till jobbet. Funderade några sekunder var helgen hade tagit vägen och vad jag gjort och vad jag skulle ha gjort, insåg att söndagen inte hade varit och den ringde för att jag skulle cykla mjörn runt idag. Tittade ut gråmulet kände mig så sugen på att cykla. Var bara att slänga i sig lite mat och pumpa cykeln, hämta väskorna och traska ut med cykeln till bilen 07.00 Satt i bilen och peppade upp mig med stenhård hårdrock på högvolym var riktigt taggad när jag kom till Alingsås. Mötte upp klubben (Richard, Peter, Charles, Begnt, Jörgen, var även några till som jag inte känner så väl) Vi var totalt 10ppl. Vi gick in och anmälde oss i samma startgrupp 09.09 Ut till bilen och ta på sig de man skulle köra i och värma upp. Började regna mer å mer, men kände aldrig att jag frös med mitt klädval, lite kall om fötterna så skoskydd mot vinden kanske man skall skaffa sig.

Väl vid start samlade vi ihop oss tog några km innan alla körde tillsammans. Var riktigt kul när vi fick flyt på klungan, vi körde om ena cyklisten/gruppen efter den andra. De blev man lite mer taggad av, Lövhultsbacken var en riktig kraftprövning som många cyklister fick problem med. Väl framme i Gråbo så hade vi i klubben dragit hela tiden i motvind och regn, hade inte så jätte bra snitt där men då vände vi så vi fick vinden i ryggen och blev en helt annan körning, medelhastigheten ökade hela tiden. Gick fort till Sollebrunn och fortfarande så var det bara 7 SCKare och 1 random person som gjorde allt jobb medans svansen slingrade sig bakom med alla olika sorts klubbar/cyklister som gillar mer att åka räkmacka istället för att kämpa och hjälpa till, är helt ok om man inte orkar att köra längst fram, men om man går om och sticker ifrån klungan när det är 1,5mil kvar till mål utan att hjälpa till e lite dåligt, speciellt när det var gruppstarter och inte mass start. Ajaa tillbaka till min resa, när jag hade kommit 89km så ligger jag sist i klungan och en vindpust kommer och jag tappar klungan, ser den åka sakta men säkert ifrån mig, försöker trampa ikapp den då hugger de till i högerlåret och krampen kommer. Då ångrar jag att jag var dumsnål som inte släpade med mig 3 flaskor vatten, och nöjde mig med 2flaskor. Vinden var riktigt jobbig från Sollebrunn till Alingsås kom från sidan och vindbyarna var extrema. Satt och hatade på cykeln när jag kämpade sista milen själv med både kramp, vind. Kändes riktigt skönt när jag kom in i Alingsås och in i mål förutom att jag knappt kom av cykeln för låren var så hårda och ömma. Riktigt jobbig resa. Hade som mål att komma in under 3h det sket sig med 2min, har bara mig själv att skylla. Det bästa med resan såhär efteråt är att jag fick KOM (King Of Mountain) på en av backarna.

(Strava, just nu)

Sedan blev det ett stort mål map på MAX, hade inte någon större aptit i början men den kom sakta undertiden jag käkade mina burgare. Richard käka lika mycket och fanatisk i ost. ;)

Av Ronny Jonsson - 31 augusti 2012 21:06

Satt hemma i lugnans ro efter att ha ätit kebabtallrik till lunch, såg att Richard ville ut och cykla backe, frågade min underbara sambo om jag oxå fick cykla och det fick jag. Så de var på med kläderna och klockan var mycket så de fick bli bilen bort till Landvetter. Blev 4ppl som körde backintervaller, kände redan första gången vi körde upp för backen att jag inte skulle ätit kebab. Den satt i halsen varje gång vi åkte upp för backen och mjölksyra i bena. Avslutade med Hultebacken riktigt hemsk backe. Känns ändå gött nu efter cykelturen.

Av Ronny Jonsson - 27 augusti 2012 21:41

Idag efter en seg dag kände jag, faan jag tar mig en cykeltur idag även att kroppen har känningar och trött från gårdagens lopp i Fjärås. Lag tempo Bollebygd rekordet skulle slås, många nya ansikten med på passet idag och många av dem var riktigt åkstarka. Jag och 2 till åkte av lite innan Rävlanda plockade upp Peter innan Bollebygd, hjälptes åt in till mål. Min rygg var helt slut och bena hade ingen kräm, och de värsta var att medeltemperaturen var på 14grader, när vi kom i mål i Landvetter igen var den nere på 12 och väl hemma 11grader. Frös som bara den, fingrarna och tårna kände jag inte av, och så är det mörkt när man kommer hem oxå. Så snart är vintern här. Får börja cykla på helgerna vid bra väder, innan det blir dax för trainern.

Rekordet blev för första klungan 39,9km/h, vi som kom in efter hade 36,1km/h

Av Ronny Jonsson - 26 augusti 2012 17:58

Vakanade av mig själv idag klockan 07.00 tittar ut pissväder jag skiter i att köra Medio Fondo idag. Klockan ringer 08.00 Tittar ut Solen lyser och de börjar torka upp. Får lite halvpanik och bestämmer mig för att köra slänger i mig shake, jordnötssmör och carboloader. Packa väskan fort och hoppas på att jag inte glömmer något. När jag närmar mig Kungsbacka så öppnar himlen sig och de spöregnar, funderar på om jag skall vända eller ej. Men jag väljer att köra. Får mer panik när jag kommer dig när jag hör att starten är om 30min och e bara halv ombytt och inte slängt i mig extra energi, bara kastar på mig allt och i med energi. Fick bli en snabbuppvärming valde att köra kortabyxor, jersey, armvärmare och de var kanon lite kallt den första kilometern. Regnet bara fortsatte att ösa ner. Knö sig fram till start så man inte kommer förlångt bak i ledet när de börjar gå undan. Fick jobba hårt fram till Sätila för att hänga med det gick undan, och vid backarna upp efter Sätila så sa Peter att han var trött och inte orkade hänga med i deras tempo, så jag fick överväga att försöka hänga med så gott det går och ev få cykla själv eller köra med Peter. Valde de sistnämnda, vi blev en grupp på 6ppl som höll nästan ihop in i mål. Solen tittade fram oxå efter halva loppet och de torkade upp och blev varmt.

Slutade på 2h27min 9e platts av 61 ppl så placeringsmässigt är jag nöjd hade hoppats på lite bättre tid men det regnade ju så man vågade inte lika mycket.

Av Ronny Jonsson - 25 augusti 2012 11:12

Blev deltagar rekord iår på hela 19 cyklister riktigt kul. (många nya som har kommit med i klubben) Vi skulle kört Stenkullen race varvbana men när vi kom dit så var det vägarbeten så vi fick improvisera. Det blev som vanligt en spurt vid Lexby fast denna gången var man nära att klippa till första plattsen med en halv meter eller så.

Lekte lite med mobilen på väghem vid aspen:

Av Ronny Jonsson - 20 augusti 2012 18:31

Idag har varit riktigt seg dag, skulle gått och lagt mig och sovit igår när jag var trött, dum som man är sitter jag uppe och skall bara se en film innan jag skall sova, så det blev ingen cykling idag även om jag ville. Så jag provade mitt nya mekarställ till cykeln och de funkade kalas. Passade på att tvätta cykeln oxå så den ser finare ut nu till helgen inför Medio Fondo.