Ynnor / Några Extra Mil

Av Ronny Jonsson - 7 april 2012 07:58

Sitter och precis stoppat i mig, 8DL (Gainer,protein, extra kolhydrater) och lite frukt. Kollar ut snö på gräset dock ser vägbarnan hyvsat torr ut så de blir en cykeltur idag runt 19mil Vara och tillbaka, så jag hoppas de går hyvsat långsamt idag så jag får timmarna i sadeln, vill veta hur de kommer att kännas att köra 10h runt vättern. De som kört vättern innan säger att de inte är specielt många backar så de skall la funka då. Skriver mer när vi kommit hem från vårt äventyr.

Av Ronny Jonsson - 6 april 2012 08:56

Tittar ut och ser regnet öserner och 3grader. Förra året vid samma dag var jag och sprang runt stora och lilla delsjön och var ca: 20grader, lite skillnad.

Sitter även och funderar på vad jag skall stoppa i mig idag och även imorgon på cykeln, hur mycket energi behöver man och hur mycket behöver man bära med sig. Planen är att köra 9,5mil enkelväg och fika sedan hem igen. Hade lite problem med vättskan på Borås rundan, så större flaskor har jag skaffat mig. Hoppas de skall räcka.

Av Ronny Jonsson - 4 april 2012 20:27

Tänkte att jag skulle ut och cykla idag runt 17 tiden fick då se att klubben skulle ut nu efter sommartiden har börjat. Blev en runda runt Gråbo på dryga 5mil, lite kyligt i början och slutet men när solen låg på så var de nästan lite gött. Blev 8ppl tycker personligen vi borde bli fler e ju som sagt snart vättern och alla behöver vi träna på att köra i grupp.

GPSen:

Gråbo 4/4

Av Ronny Jonsson - 2 april 2012 16:34

Första 12milaren med Sävedalens CK för iår. (Bilderna tagna av Peter B)

Av Ronny Jonsson - 1 april 2012 13:27

Började med att jag vaknade tidigt, och kände ä kan hänga med Charles och Richard ut idag så jag mötte upp dem i Landvetter och när jag stod där och väntade in dem så kom Kari och Begnt oxå, så vi blev 5 tappra krigare som trottsade kyla och vinden på våra cyklar. Blev totalt för min del 6,7mil idag.

Började med samma runda som igår. Flyget rundan sedan kom en smart person på vi tar å kör backe, och det är där kortet är taget ifårn. Backen 2ggr och är helt slut. Sedan bar de hem å då räckte de inte med raka vägen hem nä då, vi tar Härskogen, Lerum, Jonsered, och sedan hem. Så de var bara å trampa på kände att jag gick på lånad energi och vattnet tog slut i Jonsered. Men vi kom hem och de känns gött nu efteråt, Precis fått i mig en gainer, extra protein och en Bigmac & CO som min snälla mor köpte till mig =D

GPSén

Början på flyget rundan

Backträning och Härskogen hem

Av Ronny Jonsson - 31 mars 2012 17:44

Satt hemma och gnällde över blåsten ute och att jag var trött, rastlös, utråkad dock till slut så fick jag nog och tänkte att sitta hemma i soffan hjälper mig inte runt vättern så de var bara att ta på sig allt man hade och fylla flaskorna, kollade lite på googelmaps vart jag skulle cykla. Kände att jag ville prova flyget rundan som Charls och Peter i klubben pratat om så de fick bli den. Tog en lugn uppvärming till första korsningen i landvetter som vikerav där rundan börjar. Stannade och fixa till allt nollställde GPSén och startade, var betydligt mer kuperat än jag hade tänkte mig körde på mjölksyretrösken ganska länge och de var jobbigt specielt när jag skulle cykla tillbaka, kalhyggen och åkrar värsta motvinden (fick tänka att det är detta som bygger upp mig) så gick de lättare. Sedan när jag var i mål igen efter en runda som jag tycker ändå gick ok medtanke på blåsten, blev de en hyvsat lugn tur hem igen förutom Tahultsbacken den försökte jag ta så fort jag kunde, och på vägen hem så kom de små flingor snö var inte väntat. Men känner mig nöjd ändå efter dagens runda på ca 5mil.

Gps flyget rundan

Av Ronny Jonsson - 28 mars 2012 19:30

Tog en liten sväng på cykeln idag, dock kändes de fortfarande i kroppen efter söndagen och även spinningen igår så de var kanske inte den mäst ultimata dagen att prova spurta upp för Jonseredsbacken dock ligger jag nu på 3e platts på Strava.com

Kan nog säga att de kändes som jag hade motvind 90% av rundan kämpade på å de var aldrig direkt lätt och var de inte motvind så var det uppförsbackar. Sedan så trodde jag att buss chaufförer skulle ha mer respekt till cyklister än bilister men ack så fel jag hade blev nästan påkörd i en rondell av en idiot. Folk vet inte hur man visar respekt. Men men kom hem i ett stycke och även cykeln så de får man vara nöjd över.

Gps rundan:

Jonsered - Landvetter - Mölnlycke - Råda - Öjersjö

Av Ronny Jonsson - 27 mars 2012 16:21

Skall upp och ha mitt spinningpass snart, dock kalasväder ute så man blir lite sugen på att ta en sväng på cykeln, men har fortfarande lite träningsvärk kvar sedan i söndags. Så då vet jag att de gav något kan nog erkänna att det var minst 2årsedan jag fick tränigsvärk i mina ben av cykling. Men är de sol imorgon så får de allt bli en runda, e ju typ 70 dagar kvar till vättern så de e bara att trampa på.