Ynnor / Några Extra Mil

Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Ronny Jonsson - 19 augusti 2012 19:54

Idag tog vi oss ner till Fjärås för att känna på banan inför nästa vecka, kändes ganska bra idag men visst finns det backar som folk kommer dra iväg i för att skaka av sig oss som inte riktigt hänger med. Men de skall bli en utmaning, så nu vet jag sträckan nu skall vi bara köra samma sträcka igen fast snabbare.

Bilder:

Av Ronny Jonsson - 12 augusti 2012 17:52

Idag var det strålande sol så man kunde ju inte motstå att ta en tur på cykeln, var ett lugnt återhämtningspass var tanken från gårdagens Tjörnrunda. Men kände mig otroligt bra i bena idag, slutade med att de blev en runda med fart i ändå för alla kände sig skapligt bra idag ändå. Jag hade betydligt piggare ben idag än jag hade igår. Kanske återhämtade mig bra igår med mat m.m Skulle hängt med klubben till Vårgårda och provat velofondo rundan med Vårgårda CK som hade Bliz Eyeware med sig för att göra reklamfilm. Men kände att jag inte var så sugen på att gå upp tidigt idag igen. Så dagens tur var riktigt fin startade mitt på dagen lite över 7mil blev 4ppl, Jag, Begnt, Peter, Charles. Fick även en fripassagerare med en liten stund som jobbade själv i sadeln.

Något jag känner att jag skulle behöva träna på är ryck från klungan (spurt) och även backe. De tar död på mig efter några sådana så hänger inte jag med längre.

Strålande sol och 25grader kan inte bli bättre när man e ledig.

Av Ronny Jonsson - 11 augusti 2012 13:02

Idag var det stårlande sol och så skulle man gå upp innan tuppen. Peter hämtade mig 6,45 så åkte vi ut till Skärhamn (Tjörn) för att cykla tjörnrunt. Hade som mål inte över 1h30min men siktade på 1h20min. Riktigt rörigt i början mycket mötande trarik m.m Tyvärr så hade jag förmycket mjölksyra i kroppen för att orka hänga på täten så jag fick släppa och hitta en grupp som passade mig mer. Körde fel i en rondell så jag fick lite halvpanik för att jaga i kapp klungan jag precis hade fångat upp så där försvann det en hel del krafter, men kom i kapp dem igen och lyckades liggakvar i klungan helavägen in i mål. Kom in på 1h24min så jag e nöjd, visst hade de varit roligare å kommit in under 1h20min.

Blev några från klubben

Jag, Begnt, Peter, Stefano, Dan, Jörgen, Anders. Och alla fick olika tider

Av Ronny Jonsson - 9 augusti 2012 20:49

Blev en sväng på cykeln idag ett lugnt återhämtningspass efter gårdagens gym, har träningsvärk lår insida och röven är ju inte som den skall häller, så nu vet jag vilka muskler jag inte tränar när jag cyklar. Blev stor uppslutning och körde gråborundan riktigt kul var det, även att jag kände av gårdagens gym när jag tog i. (som man inte skulle på återhämtningspasset men kunde inte hålla mig några ggr)

Gick över 400mil idag känns kul hoppas jag kommer upp i 500 innan årets slut.

Fick lite kosttillskott idag, nu skall de tränas extra hårt. Från Fitnessguru och MM Sports.

Några bilder från Richard

Av Ronny Jonsson - 8 augusti 2012 20:08

Vågade mig upp till gymmet idag, tanken var först att cykla, men det kom en skur så jag ställde in min cykeltur och gick upp till gymmet. Och vad tränade jag där överkroppen? Nää jag tränade bena som jag tränar varje gång jag cyklar.

Blev även stort sätt klar med mitt spinningpass inför hösten oxå så nu är det bara och tuta och köra.

Av Ronny Jonsson - 5 augusti 2012 19:17

Blev en resa till Alingsås idag sammanlagt 144km tror jag mätte upp och det var upp och ner hela tiden. Kändes kanon när jag startade blev trött i Bollebygd och hungrig, frukosten räckte inte till som jag petat i mig. Måste la säga att man har ju inte ätit på bestämda tider under semestern och kanske inte de nyttigaste, nu blir det ändring på det iallafall när det gäller tiderna. Efter fikan kände jag mig sådär i bena låren krampade och var spagetti. låg bakom och kämpade. Gjorde ett sista ryck i slutet när vi dumpade Peter och låg fört å pressade bena i motvinden. Vi blev 11ppl var riktigt skoj.

Nu försöker jag knåpa ihop mitt spinningpass inför höstens träning, och en sambo som inte gillar mina låtar.

Lite bilder från fikan

Av Ronny Jonsson - 4 augusti 2012 15:39

Semestern är slut, lämnade Strömstad med en suck för att det sköna lugna livet tog slut. Nu är det tillbaka till verkligheten och till vardagen igen. Blivit lite dåligt med träningen den sista tiden nu, men det måste det bli ändring på har 3 motionslopp kvar att köra om vädergudarna är med mig. Känns som inte formen riktigt har velat komma tillbaka igen efter vättern, känns som loppet tog ut mig för gått. Men nu skall jag köra med klubben igen efter 4V uppehåll och även nu så drar spinningen igång igen, sitter med HT pass (låtar) har dragit ut på det tyvärr. Inte så långt kvar av cykelsäsongen så man får tavara på de dagar som e soliga och varma nu.

Först sicktar jag in mig på Tjörn runt om 1V inte så långt med det hindrar ju inte än att köra desto fortare istället.

På resa hem från sommarstugan, stopp i Grebbestad

Av Ronny Jonsson - 30 juli 2012 20:14

Satt igår och gjorde upp en rutt i garminconnect som jag skulle cykla idag, satte mig på cykeln och kände av gårdagens löprunda i bena redan från start. Kroppen var pigg men bena var sega, Började cykla och kände av vinden med en gång men i början hade jag medvind så de var skönt. Men när jag kom 2mil så blev de grusväg som jag inte hade en aning om, tänkte de går la över fort acc så fel jag hade. Tror de var grusväg 1mil sedan kom jag in på rätt väg som jag hade tänkt mig, cyklade på och såg det blev mörkare å mörkare på himlen och började droppa så jag vände och cyklade tillbaka men tog en väg som jag kände till. Cyklade förbi någon bilist som inte vet hur man körbil, låg i diket uppåner och brandkår, polis, ambulans var där, ingen aning hur de mådde som hade kört bilen. Hem därifrån blev en blåsig tur men tog i så de skulle ge extra träning även att bena var trötta.

Härlig runda, givande vet jag inte. Lärde mig iallfall att man inte skall lita fullt ut på garminconnect