Ynnor / Några Extra Mil

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Vättern Helgen

Av Ronny Jonsson - 17 juni 2012 09:07

Åkte ner till Sportab där vätternbussen stod vid 10 tiden, fick lastat in allt och var kalas väder som följde oss på hela resan upp. Stannade vid Brahehus för att äta lite, var riktigt gott såg inte ut så när jag fick tallriken (köttbullar, potatis, lingonsås och gräddsås) så jag var nöjd. Väl uppe i Motala så krånglade kortet lite för att komma in i skolan men de löste sig fint efter ett tag så vi fick komma in med packningen och cyklarna. 


Nu var det dax att kolla in Motala, har själv inte varit där på ca 10år, var sig likt i centrum vad jag minns. Fick hämtat ut våra nrlappar,dock blev man inslussad i tält där de säljer cykelprylar, kläder, cyklar. Normalt hade jag gillat det men de var så mycket folk så de var bara att knö sig ut. Nu blev de mer ätande Pasta med köttfärssås, var oxå kanon fick påfyllning om man vill gratis men var jag mätt. Sedan blev de EM-Fotboll för vissa, jag och Marcus gick och kollade på min cykel eller han kollade mer än vad jag gjorde och skruvade. ;)

Efter det skulle man sova, säkert att jag somnade liggunderlag på betonggolv var inte mjukt, dock så var de inte allt, man hade ju spänningar i kroppen inför loppet, var varmt och de jämte mig snarkade nog i kapp. Hade öronproppar men de hjälpte inte så de blev en lång vilan bara och lyssna på musik och surfa på mobilen.


Nu till Dagen D

Gick upp för att äta, fixa allt inför loppet vid 01.00, gick ut för att känna värmen och den var borta, regnnet hade inte börjat  ÄN, tog på mig kläder för vädret som var då och de var perfekt, seden efter mycket om och men blev de även regnjacka på ifall att. Ner till starten för att möta upp alla 02.55, rullade fram till startlinjen när de blev vår tur och iväg 03,14. Kände med en gång att jag hade för mycket kläder på mig så de var bara att knäppa upp med dragkedjorna på tröjorna dock så blev de precis lagom när regnet kom tror det tog 30-60min innan de första dropparna.Så öppnade himlen sig och de vräkte ner stora delar av resan. Vi fick en punka i gruppen som tog tok för lång tid 12min för att första slangen sprack. Detta hände i början av loppet, hade även en vurpa i en sväng men de gick bra för honom, han fortsatte. När vi kommit halvägs så var det dax att göra ett break på 5min för att fylla på flaskorna. Vi låg 20min efter tidschemat, så vi valde att spitta gruppen i 2 de starka fick dra på och de andra fick ligga på rulle sålänge de kunde och sedan släppa, hade riktigt bra samarbete i gruppen nu efter stoppet inte alls så många luckor m.m Så blev de betydligt mer oroligt när de var husvagnar och cyklister på vägarna var tokmånga grupper på ett och samma ställe så där blev gruppen mer splittrad. Jag körde på med en blandad grupp tokfort gick det, räknade ut om jag följer den gruppen halavägen in så skulle jag komma in på under 9h. Men de sket sig när de var 5mil kvar så dog magen, hade troligen inte druckit tillräckligt med vatten när jag tog mina gels så de blev för koncentrerat för magen, så de värkte och kändes som jag skulle skita på mig, så jag drog ner hastigheten till typ 15km/h för att vila magen. Kände nästan för att ge upp, men tänkte att det bara var 5mil kvar så de får la ta den tiden de tar för att komma imål. Drack massa vatten för att hoppas de skulle försvinna och de gjorde det sakta men säkert, så kom en klunga med 1 person från klubben när det var ca2mil kvar så jag hände på honom och vi kom imål riktigt gött. Möter upp flera andra imålet som kom bara med några minuters skillnader så de var riktigt bra kört av alla. Jag hade som mål att komma in på under 10h men gick in på 9,31. Efter Loppet så gick jag och Kari och hämta oss lite Potatissallad och Kyckling, jag tog mig en kall ÖL och han tog varmt vatten. Smakade riktigt gott, hade ingen aptit så det var svårt att få ner maten. Sedan blev det en riktigt skön dusch och värma upp kroppen, gick upp och fick även i mig en Gainomax Long Distans var typ den födan jag fick leva på när man inte kunde äta. Sedan Packa in allt i bussen och åka hem, väl hemma regna det tok oxå när vi lasta av cyklarna. Blev en kebabpizza på vägen hem var vrål hungrig men fick bara i mig halva.


Om loppet tycker jag var sådär, hade förväntat mig lite mer fina områden att cykla i men de var bara skog, åkrar efter Jönköping. Så där blev jag besviken. Och de var i det längsta laget tror jag föredrar lopp runt 100km. Bena är de ända på min kropp som jag inte känner något i resten av kroppen känner sig som man knycklat ihop mig och kastat. 


PlatsTidResultat
Start03:14 
Gränna05:5502:40
Bankeryd07:2104:06
Hjo09:0205:47
Aspa10:5807:43
Medevi12:0108:47
Mål12:4509:31
                     
Bilderna:
Transporten, Gruppfoto, Möte, Marcus går igenom min cykel, Tompa visar sin nya cykel. Fotboll för de som ville m.m

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronny Jonsson - 25 januari 2013 19:44

Kommer byta sida för denna bloggen inom kort för er som använder ynnor.nu så är det ingen ändrig men för er som går in på http://ynnor.bloggplatsen.se/ så slutar jag troligen uppdateran den som småningom, delvis för reklam men roligare att göra något...

Av Ronny Jonsson - 20 januari 2013 14:25

Blev intervall 2h på spinning cykeln idag, men lugnare än varnligt vågar inte ta i än, men är snart helt återställd från förkylningen så skall bara kondisen/musklerna upp igen, det kändes i bena och röven idag, var inte alls van att sitta på sadeln. ...

Av Ronny Jonsson - 15 januari 2013 19:25

Nu är jag bättre och har kört gym igår och spinning idag, har kört lätt för att känna på det. Vill ju inte bli sjuk igen. Änsålänge känns det bra, har lite skit kvar från förkylningen men känns ändå ok. Vägde mig oxå och det var inte alls vad jag had...

Av Ronny Jonsson - 12 januari 2013 19:34

Så då är man återställd efter 2v sjukdom när man gått som en zombie mellan datorn, tv, sängen. Kan ju säga att det känns och syns att det har varit Jul och sjukdom så man har inte rört på sig bara ätit massa mat och godis. Så nu skall träningen börja...

Av Ronny Jonsson - 7 januari 2013 12:20

Inatt var den värsta natten under min långvariga förkylning änsålänge, var kanon trött vid 00.00 så jag gick och la mig började hosta låg och försökte sova men vid 02 tiden stod jag inte ut med hostan längre, gick upp för att ta en tablett, men den v...

Presentation


Ronny Jonsson


Länkar

Senaste inläggen

Planerade Lopp 2013

Göteborgsklassikern (Bonus)

Hisingenrunt 50km(Cykling)

Göteborgssimmet 1km (Simm)

Finalloppet 10km (Löpning)

 

Cykellopp:

Dalslandsrundan       116km

MedioFondo             84km

Nationaldagsloppet   100km

Avklarade Lopp 2012

 

3h33min  Dalslandsrundan  116 km
3h14min Nationaldagsloppet 100 km
9h31min Vätternrundan 300 km
1h24min Tjörnrundan 50 km
2h27min MedioFondo  84 km
3h02min Mjörn Runt 100 km

 

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards