Ynnor / Några Extra Mil

Alla inlägg under mars 2012

Av Ronny Jonsson - 17 mars 2012 13:12

Sitter och tittar ut, blött på marken och 5grader ute, vill cykla dock kommer jag bli blöt och kall, sitter inför valet om att skaffa skärmar till cykeln eller ej, kostnadsfråga och så väger cykeln mer om man slänger på det, dock så slipper man sprut av kallt vatten. Önskar oxå att de var mer personer som vill cykla lika mycket som mig, dock är det tidigt på våren och folk har troligen inte tid. Jag är utråkad. 

Av Ronny Jonsson - 14 mars 2012 18:39

Efter att de har varit några fina dagar på raken så tänkte jag måste ta vara på 1 av dem iallfall så de blev en tur idag till Gråbo och tillbaka delvis var de tugnt och ibland lätt, segt att cykla själv och vid den tiden, kommer jag inte att göra om, var tokmånga bilar ute i rörelse. Fick hoppa av cykeln vid ett tillfälle vid lexbydalsvägen hade de grävtupp, men annars var de riktigt fin väg. Ställt om sadlen nu när jag kom hem skall prova på nästa tur se hur de känns. Tycker de har tagit liteväl mycket i höften så blev att flytta bak sadeln se om de hjälper. Hoppas på bra väder till helgen.

Av Ronny Jonsson - 11 mars 2012 13:20

Blev en go och härlig dag, blev några mil på cykeln Härskogen med några från Sävedalens CK, Jimmy och Begnt. Efter ca 2mil så stod Charles längs vägkanten med lite snabbfika lite posetivt överaskad. Om jag jämför denna rundan idag och den jag körde förra året så gick det några km/h fortare idag, dock var vi 3ppl idag sist var jag själv. Dock var min pulskurva intressant förragången gick pulsen upp och låg på samma helatiden. Idag gick den upp och ner helatiden så bättre kondis måste jag ju fått efter all vinterträning när man återhämtar sig så fort. Större muskler hade jag velat ha kände jag. Men lite för tidigt och säga om vinter träningen har gett något eller ej.


   

Av Ronny Jonsson - 10 mars 2012 15:50

Började dagen med att vakna av mig själv typ klockan 6, fick slängt i mig något litet. Sedan bar det upp till F&S och körde Cirkelgym/Spinning 90min och satan de var tugnt. Hem slängde i mig en gainer och ut igen efter några timmar för att prova cykeln på en lugnt och blåsig tur. Blev typ 21km lugnt tempo med Stefano från SävedalensCK.


Premiär rundan

Av Ronny Jonsson - 8 mars 2012 20:14

Kan äntligen säga att veckan snart är slut, det var längesedan nu jag har kännt mig så trött och deppig på allt som jag har denna veckan, bara orkat med och spinna mina egna pass tisdag och torsdag. Hoppas på bättre väder och humör inför helgen så man kanske kan ta en premiär på cykel för iår. Känns skoj men ändå jobbigt, måste typ starta uppför och så e de så satans mycket grus, och uppför utan uppvärming och för att slippa gruset får bli vägkanten, känns inte helt 100. Skall trorligen fixa min hybrid cykel oxå så man kan börja cykla till jobbet och få lite mer vardags motion.

Av Ronny Jonsson - 4 mars 2012 12:51

Blev lite spinning idag och glodde på vasaloppet från spinningsadeln, gick ok måste jag säga. Dock fick jag lite magknip där ett tag, vet inte om de hade med alla snabba kolhydrater jag slängde i mig där efter 2h. Gjorde ett litet test idag och provade SWESHAKE och GAINOMAX kan ju säga att går man på smaken så vann sweshake näringsmässit får man la avgöra lite själv vad man är ute efter. Dock är det hyvsad prisskillnad på dem sweshake 26kr mot gainomax 15kr.


Så åter till spinningen så kommer min pullskurva här, kan ju säga att den gick ju upp när jag satt och ledde och ner när jag körde som motionär lättare att hålla koll på pulsen då ;)

Vasaloppspuls

Av Ronny Jonsson - 3 mars 2012 08:06

Har blivit mycket träning denna veckan:

Måndag:Cirkelgym (55min)

Tisdag:Spinning (55min)

Onsdag:Trainer (1h10min)

Torsdag:Spinning (Bas 55min)

Fredag:Spinning (Medel 55min)

Lördag:Vilodag (idag)

Söndag:Spinning (Vasaloppet 4h)


Är nästan att de skall bli kul och se hur man känner sig efter passet imorgon, dock så måste man ju börja vänja sig med långpass nu när Vätternrundan är 10h och skall gå i över 30km/h (känns tufft)

Presentation


Ronny Jonsson


Länkar

Senaste inläggen

Planerade Lopp 2013

Göteborgsklassikern (Bonus)

Hisingenrunt 50km(Cykling)

Göteborgssimmet 1km (Simm)

Finalloppet 10km (Löpning)

 

Cykellopp:

Dalslandsrundan       116km

MedioFondo             84km

Nationaldagsloppet   100km

Avklarade Lopp 2012

 

3h33min  Dalslandsrundan  116 km
3h14min Nationaldagsloppet 100 km
9h31min Vätternrundan 300 km
1h24min Tjörnrundan 50 km
2h27min MedioFondo  84 km
3h02min Mjörn Runt 100 km

 

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards